TicLab < Ticari Laboratuar> 1990′ lı yılların başında bir otomobil firması için hazırlandımız esnada CRM kelimesi her hangi bir anlam ifade etmiyor idi. Tarafımızca TicLab – Ticari Laboratuar adı altında ürünün sunumu yapılmış idi o yıllarda.   Akıllıca düşünülmüş bir çok detayın yanında kullanıcıya sunulan farklı çözümler sayesinde başarıya giden yolda gerçek bir co-pilot adayınız… İletişim özellikleri ile birden fazla şirketi ortak müşteri havuzunda birleştiren, analiz yeteneği ile hedef müşteri belirlemenize yardım eden ileri seviye bir yönetim sistemi. Profil takibi, tercih analizi, anket ve şikayet takibi, satış ve pazarlama aktiviteleri, görüşme takibi, duyuru yönetimi, marka ve ürün hedeflerinin belirlenmesi gibi önemli ticari unsurların ötesinde ticari faaliyetinize uygun hale getirilebilen parametrik yapıda tasarlanmış bir deneyim ve tasarım abidesidir.

Why is it that we can think of more examples of companies failing to satisfy us rather than when we have been satisfied? There could be a number of reasons for this. When we buy a product or service, we expect it to be right. We don’t jump up and down with glee saying “isn’t it wonderful, it actually worked”. That is what we paid our money for. Add to this our world of ever exacting standards. We now have products available to us that would astound our great grandparents and yet we quickly become used to them. The bar is getting higher and higher. At the same time our lives are ever more complicated with higher stress levels. Delighting customers and achieving high customer satisfaction scores in this environment is ever more difficult. And even if your customers are completely satisfied with your product or service, significant chunks of them could leave you and start doing business with your competition. A market trader has a continuous finger on the pulse of customer satisfaction. Direct contact with customers indicates what he is doing right or where he is going wrong. Such informal feedback is valuable in any company but hard to formalise and control in anything much larger than a corner shop. For this reason customer surveys are necessary to measure and track customer satisfaction.  Developing a customer satisfaction programme is not just about carrying out a customer service survey. Surveys provide the reading that shows where attention is required but in many respects, this is the easy part. Very often, major long lasting improvements need a fundamental transformation in the company, probably involving training of the staff, possibly involving cultural change. The result should be financially beneficial with less customer churn, higher market shares, premium prices, stronger brands and reputation, and happier staff. However, there is a price to pay for these improvements. Costs will be incurred in the market research survey. Time will be spent working out an action plan. Training may well be required to improve the customer service. The implications of customer satisfaction studies go far beyond the survey itself and will only be successful if fully supported by the echelons of senior management

Operative CRM ( Operasyonel )

TicLab – Ticari Laboratuar, CRM – Customer Relationship Management – Analyst Yazılım ve Danışmanlık Hiz. Tic. Ltd. Şti.CRM, örneğin onarımın tamamlanması ile ilgili müşteriye gönderilen sms mesajı gibi iş süreçlerinde oluşan müşteri temas noktalarıdır. Operasyonel CRM çözümlerinin ofis tarafı DMS sistemlerine bağlanmalıdır

Collaborative CRM ( İşbirliği )

CRM işbirlikçi hizmetlerin kolaylaştırılmasını içerir (e-posta gibi) müşteriler ve çalışanlar arasındaki etkileşimi kolaylaştırmak. Bütün bu çabalar üretir Analitik CRM teknolojilerini besleyen zengin veriler. Verileri kullanarak verileri analiz eder. Veri madenciliği ve diğer teknolojiler ve sonucu besler.

Analytical CRM ( Analitik ) ;

CRM çalışmasının operasyonel tarafında oluşturulan verileri CRM analizi iş performans yönetimi ve iyileştirme amacıyla Müşteri davranışının belirlenmesi, ilgili müşteri segmentlerinin belirlenmesi, potansiyelin belirlenmesi müşteriler vb bilgilerden gerçekleştirilebilecek benzer faaliyetlerden bazılarıdır.

Sales Intelligence CRM ( Satışzekası ) ;

Satış istihbaratı, satış elemanlarının müşterilerle, potansiyel verilerle ve sürücü işleriyle güncel kalmasına yardımcı olmak için bilgilerin toplanması, bütünleştirilmesi, analiz edilmesi ve sunulması anlamına gelir.

TicLab – Ticari Laboratuar, CRM – Customer Relationship Management – Analyst Yazılım ve Danışmanlık Hiz. Tic. Ltd. Şti.

CRM_MusHvz1